torsdag 3. oktober 2013

Prosjekt skiferheller er (nesten) ferdig

Prosjektet mitt, som jeg har planlagt siden vi overtok huset, er nå (nesten) ferdig! :)
Jippi!!


Da vi flyttet inn i huset vårt var det asfalt på uteplassen vår. Den var ikke særlig pent lagt og jeg begynte fort å "pille" på den. Det viste seg at den var ganske enkel å fjerne. Under den fant jeg brostein som har ligget der siden 1700 tallet. Glede!
Men midt på plassen hadde kommunen gravd opp et stykke for å legge nye rør. De hadde fjernet brosteinen og lagt asfalt over. 


Jeg ville utnytte plassen utenfor slik at jeg kunne ha et lite cafebord og stoler som ikke sto og vippet. 
Derfor fikk vi tatt med 5 store skiferheller fra Stord og lagt de ned på plassen.  
Det var akkuratt nok og de passet ganske perfekt, bare en helle måtte kappes litt til.


Innimellom og inntil skiferen ble det noen "hull" som jeg har lagt ned brostein i. Gikk selvsagt tom for sand da jeg holdt på i går kveld, derfor er jeg bare nesten ferdig. Men det er virkelig ikke mye som gjenstår nå! 


Da gjenstår bare å så litt gress mellom fugene slik at det blir grønt og fint :)
Gleder meg til våren allerede :)


1 kommentar:

  1. Dette begynner å bli bra. Bare småting igjen jo. Gleder meg til ferdig resultat med tak også.:)

    SvarSlett