mandag 3. juni 2013

Ny ytterdør

Nå har vi endelig fått satt inn vår nye ytterdør, og som dere ser er jeg strålende fornøyd! :)


Rammen rundt døren skal males i blått og vi skal få laget et nytt lite tak over døren. Malingen må jeg vente i 3 uker før jeg kan gå i gang, kjedelig! men treverket må tørke skikkelig først. Vi måtte rive det gamle taket fordi den nye døren går utover og da kommer den borti taket. Så et nytt er i planene, det skal festes i plankene til det gamle taket som fremdeles henger oppe.

Underveis var det litt av hvert som ramlet ut av åpningen. 
Rester av en bok, tapeter og en svær rotefelle falt ned fra veggene da døren ble fjernet. 


Vår gode venn og hjelper Terje i full gang :) Flinkere og mer nøyaktig mann skal du lete lenge etter. Det eneste som er i vater i huset vårt er nå døren vår. Vi hadde på to meters høyde en forskjell på hele 6 cm! Da var det godt å ha handymann og godt verktøy i orden. Det så ut som en Dewalt reklame utenfor huset når vi holdt på :) Flinke snille Terje!



 Er fremdeles ikke ferdig med "prosjekt dør". Har ikke gjort det ferdig inne enda. Men det kommer snart i orden. Jeg har kjøpt inn tapet og alt som trengs. Må bare få liset og tettet rundt døren så kan jeg gå i gang. 









2 kommentarer: