tirsdag 18. september 2012

Husdrøm ♥



Jeg har alltid så lenge jeg kan huske drømt om et lite hvitt hus med mørk blå vinduskarmer. 
Nå har jeg det! 
I sommer malte vi huset som før var lysegrønt med mørkegrønne karmer,
til helt hvitt hus med mørk blå karmer rundt dører og vinduer.


Det var fint med grønt hus og :)



I dag har jeg mellom regnskurene plantet litt om på fremsiden av huset vårt.
Lyng og Hebe er fint sammen :)




På trappen står en "pynte-kål" som de kalte det på butikken,
lavendel, lyng, oliventre, hebe og eføy i ampelen.



En liten koselig hilsen til postbudet :)




Siden vi bor i Bergen (selv om hverken meg eller Georg er herfra) må vi jo ha en ekte Bergens Termometer :) 
Legg merke til de morsomme uttrykkene :)









3 kommentarer:

  1. Hei! vi er tre elever ved Nordahl Grieg Videregåendeskole! Vi har et skoleprosjekt som går ut på å finne gamle hus i Bergen. Ut i fra ulike nettsider kan vi finne ut folketellinger fra huset ditt. Vi skal også bruke den informasjonen til å sette oss inn i boforholdene i dette huset, og hvilket arbeid de tidligere beboerne drev med. Det eneste vi trenger er flere bilder og litt generell fakta om huset. Så vi lurte på om vi kunne låne noen bilder av huset ditt og litt av det du har skrevet om det?

    SvarSlett
  2. Hei!
    Litt sen til å svare dere men, dere må bare låne bilder og tekst. Gi meg en lyd om jeg kan hjelpe til med noe. Hadde vert veldig gøy å få vite litt mer om huset mitt, så gi meg gjerne en tilbakemelding på hva dere finner ut. (hvis ikke jeg er for sen til å svare og dere har funnet et annet hus)

    Mvh Julie

    SvarSlett
  3. Ser at dette er fra 2012, men lurer på hvilken blåfarge det er brukt?
    Har selv et gammelt hus jeg ønsker å male hvitt med blått listverket og dører

    Hilsen Nina

    SvarSlett