søndag 10. august 2014

Elvarm varmeovn blir lampe ♥




Har i flere år ønsket meg en varmeovn av den gamle frittstående typen fra Elvarm i Stavanger.
Aller helst ville jeg hatt en som jeg kunne stole på og faktisk bruke som varmeovn. 
Men å lage lampe av den har også fristet.




Da jeg fikk en ovn av en kamerat gikk det ikke lenge før oransje stoffledning var bestilt og hobbyelektrikeren i meg kom frem. 
Ut med innmaten og skifte ledning.

Så nå står den da der og lyser vinger på veggen i stuen :)
Superfornøyd!!!




4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk! Veldig fornøyd :)

      Slett
  2. Hei,
    Veldig kul lampe du har laget! Har fått tak i en slik ovn eg også, som eg tenkte å prøve å lage en lampe av. Lurte på om du har lyst til å dele noen tips på hvordan du festet lampesokkelen inn i ovnen og hvilken sokkel og pære?

    Mvh
    André

    SvarSlett
  3. Kreativt, må sjekke om min mor fortsatt har sin.

    SvarSlett