søndag 10. august 2014

Elvarm varmeovn blir lampe ♥




Har i flere år ønsket meg en varmeovn av den gamle frittstående typen fra Elvarm i Stavanger.
Aller helst ville jeg hatt en som jeg kunne stole på og faktisk bruke som varmeovn. 
Men å lage lampe av den har også fristet.




Da jeg fikk en ovn av en kamerat gikk det ikke lenge før oransje stoffledning var bestilt og hobbyelektrikeren i meg kom frem. 
Ut med innmaten og skifte ledning.

Så nå står den da der og lyser vinger på veggen i stuen :)
Superfornøyd!!!




5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusen takk! Veldig fornøyd :)

      Slett
  2. Hei,
    Veldig kul lampe du har laget! Har fått tak i en slik ovn eg også, som eg tenkte å prøve å lage en lampe av. Lurte på om du har lyst til å dele noen tips på hvordan du festet lampesokkelen inn i ovnen og hvilken sokkel og pære?

    Mvh
    André

    SvarSlett
  3. Kreativt, må sjekke om min mor fortsatt har sin.

    SvarSlett
  4. Har en sånn ovn hvis noen vil ha. Ligger på finn. Mvh Helene

    SvarSlett