tirsdag 5. februar 2013

Makroner, første forsøk :)


Jeg har lenge hatt lyst til å lage makroner, og i dag prøvde jeg meg!
Hadde kjøpt inn "ferdig på 123" pakke på butikken, og makronmatten har ligget klar lenge.

Burde vel være en enkel sak?

Pakken inneholder en hvit og en rosa pose med makron pulvermix, og en pose med fyll.
Det første jeg gjør er å blande den hvite pulverposen med alt for mye vann...
Jaja, det får bare bli rosa makroner da...

I makronmatten er det to rundinger, og man skal kun fylle innerste da de vistnok eser litt under steking. På esken sto det at man skulle lage 16 rosa og 16 hvite rundinger, jeg hadde altså bare den rosa blandingen men satte i gang med sprutingen.
39 rundinger kom jeg til før jeg var tom for røre!
Noen større en andre, men..
jaja, det får bare bli litt rare makroner da...

Makronene skulle stekes på 150 grader i 12 til 15 minutter.
Ovnen vår er litt rar, så jeg pleier å snu stekebrettet etter halve tiden.
Det gjore jeg nå også, men tror du det hjalp?
Neida, alle makronene ble "godt stekt" og måtte ha en liten skraping på undersiden for i det hele tatt kunne spises...

Fyllet derimot klarte jeg fint å lage! 
Det var nå enda bra! 
....Og makronene, jo de ble gode de :)



 Knall rosa iallefall!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar