lørdag 26. januar 2013

Badet



Tenkte jeg skulle vise huset, rom for rom og at jeg i dag like godt kunne begynne på do :)


Gardin skjuler vaskemaskinen, skapet har fått nye dører fra Ikea og knotter fra Kremmerhuset.
For å utnytte plassen på mitt lille bad oppbevarer jeg vaskepulver i bokser med oversiktlig tekst, disse og fra Kremmerhuset.


Minst mulig står fremme på den hvite benkeplaten jeg har satt inn. Før var det benkeplate i tre, men den var ødelagt og måtte skiftes. Badet er ca 3 m2, så at den er hvit gjør til at det virker større nå.
Tivoli radioen min i krom er selvsagt tilstedeværende. Hadde ikke klart meg uten den :)
Tannglasset et et norgesglass med en pulsvarmer mamma har strikket til meg. 



Den kule klokken kjøpte jeg i London i høst. Det er noe med det gamle prøvebildet som var på tv når jeg var liten. 
Har alltid vert glad i farger, sterke klare farger :)
Flodhesten fungerer som oppheng til noen smykker og hårstrikker. Mer gøy med en flodhest "knagg" enn en vanlig knagg.
"Home" såpen som henger på speilet er fra Holland, den har jeg fått av en venninne.



Når jeg bare "vinner i lotto" har jeg lyst til å pusse opp badet :)
Ønsket er å bytte plass på toalett og dusj, og få en dusj med dører som kan dyttes inntil veggen. 
Det er en langsiktig drøm, men det er lov til å drømme :)
Foreløpig har jeg har planer om å male toalettsetet i tre. 
Blir spennende, det skal bli et kult toalettsete! :) (mer om det senere)
Bildet over toalettet er i lerret, og er ingen fare om blir ødelagt av damp. 
Det er et kult fargeinnslag og hvorfor ikke ha bilder på do? :)
Skapet som såvidt skimtes er tapetsert med en rest jeg hadde fra gangen oppe. Strikketapet i grått.



Planter som Aloe vera og Eføy fungerer fint på et bad. Har hatt de siden vi flyttet inn for 1,5 år siden.
Såpedispenseren i stål er fra Eva Solo og er helt genial!
Den kule blomsterpotten fikk jeg av Georg og har fått hedersplassen på den lille hyllen



Vannkannen i vinduet fungerer som bosspann. Det er ikke plass til en på gulvet så derfor ble det dette litt rare bosspannet.
  Det står "The Boss" på dymo lappen :)


Knaggene på døren til morgenkåpen er fra Fem høns på Stord.



Vaskekluter kjøpt i London.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar