fredag 22. mars 2013

Bakgården ♥

Del 4 i "rom for rom" innleggene mine er bakgården, og vi har i tråd med resten av det lille huset vårt en veldig liten bakgård!
Den er ca 1,5 x 1 meter. 
 For å gi best mulig oversikt tok jeg et bilde ut fra soverommsvinduet vårt.

Litt av juletreet ligger fremdeles unfor døren som en dørmatte og planter venter på å våkne til liv.
Venter rett og slett på at våren skal komme ordentlig!!! Gleder oss, både bakgården og jeg :) 


Døren med "Velkommen" skiltet er gamle utedoen. Nå har vi varmtvannstank og tørketrommel i det lille rommet. 
Pluss litt oppbevaringsplass til grillutstyr og blomsterpotter.
Her er bilder fra før vi malte huset, og det er ingen tvil om at det er den originale gamle døren som fremdeles henger der ute. 
Da jeg skrapet døren for å fjerne malingen fant jeg utallige forskjellige farger.


Gulvet i bakgrden var støpt betong på halve plassen og asfalt på resten.
Delen som var asfaltert var i en slakk bakke nedover under veggen ut mot fortauet på andre siden. 
Jeg fylte opp med sand og la skifer fliser for å få ett helt gulv.
Mangler å legge ned noen få fliser, de må kuttes for at de skal passe.
Skal så litt gress mellom flisene, så jeg håper det begynner å spire :)


Her er bilde fra når jeg hadde besøk av BT. De laget en reportasje om å bo trangt, og hvordan man utnyttet plassen i små hus. Her kan du se utgang fra kjøkkenet og inn i boden (bak meg) der tørketrommel og varmtvannstanken står i høyden.

Foto: Jan M. Lillebø, BT

Gleder meg til frosten er over og jeg kan begynne å få det litt grønt i bakgården! 
Har såvidt begynt med å plante litt løker, klarte ikke å vente mer...
Noen nye fra Ikea og noen gamle fra i fjor.




 Det nye bildet mitt er på plass på veggen :)
Det henger litt under tak, så ingen fare om det regner. 

Gleder meg til plantene som "står på vent" begynner å våkne til liv igjen! :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar