fredag 15. februar 2013

Kjøkkenet mitt ♥

Del 2 i "rom for rom" innleggene er kjøkkenet!

Det er et lite rom, et veldig lite rom! 
Det er ca 2,5 x 1,8 meter, og har egentlig ikke plass til mer en det nødvendigste...

Men det er utrolig hva jeg har fått plass til! :)


Jeg har malt tak, vinduskarmer og lister hvite. Fargen på veggen heter "Retroblå" og er en favoritt :)


Jeg har revet ned et overskap og satt inn hjemmesnekrede hyller. 
Har veldig lyst til å få montert en sink plate på veggen bak benken, men jeg har ikke funnet en ordentlig enda. 
  
Tips til hvor man kan få tak i det blir jeg veldig glad for! :)


En forkledd Billy hylle fra Ikea med benkeplate er god avlastningsplass på det lille kjøkkenet.
Inni skapet har jeg tapetsert med Ferm Living sin luftballong tapet :)
Oppå den igjen har jeg satt på kontaktpapir for å unngå slitasje.


Bak forhenget under vasken er oppvaskmaskinen, en miniversjon. Vi er bare to, men den går omtrent daglig. 
Veldig kjekk og ha, men greit at den er bortgjemt :)
  Tapeten på skapdørene er fra  Storeys og var et av mine "må gjøre med en gang - prosjekt". 
Tapeten var såvidt komt i posten før den hang på kjøkkenskapene mine :) 
Noe den ikke var planlagt til....



Døren ut til bakgården er gammel og slitt. Noen som bodde her før vi overtok huset har satt opp panel på utsiden, sikkert for å gjøre den mer tett. Det resulterte i at det du så ut vinduet var rett på en panel vegg. Jeg limte opp en tapetrest, og nå er den kjempekul! :)


Så slik er det nå på vårt lille kjøkket :)
Men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å forandre på noe snart... :)


Ha en fin dag! 













2 kommentarer:

  1. Snakk om kreativ, men du tar "kaka" Julie!:D Blir helt målløs av å se hva du finner på! Hvor kommer alle ideene dine fra egentlig?;) Kjenner at eg godt kunne fått lånt noen tihi:)Superflink er du i hvertfall:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for så mange fine ord sjønnas :) klem!

      Slett