torsdag 4. april 2013

Fargerik påske på loftet

Mens andre trives best på skiturer og hyttetur i påsken har jeg gjort det jeg syntes er kjekkest, nemmelig pusset opp. Denne gang på loftet. Det har vert nedprioritert siden vi flyttet inn for 1,5 år siden, men nå var det gjesterommet / hobbyrom / lagrings"boden" - sin tur. 



 Loftet består av "to rom" som er delt med en liten vegg på hver side av skråtaket. Før jeg kunne gjøre noe måtte alt i det innerste rommet flyttes ut. Det som fikk plass i det andre "rommet" ble stuet sammen så godt jeg kunne, mens store kofferter og diverse annet ble bært ned. 
 
Da det var klart malte jeg veggene/taket hvitt (som er en god blanding av panel og plater) Hadde en rull med prikket gul tapet til overs fra spisestuen, den ble satt opp på platene. Gulvet ble malt i  favorittfargen "retroblå" :)

Så var det bare å gjenta prosessen med å flytte over fra ene siden til andre for å male vegger og gulv. Må innrømme at jeg er lei av å flytte på de samme tingene ;) Men det må til.

Det ble omsider klart til å begynne å sette tingene der de skulle. Har fått plass til to gjestesenger under skråtaket, en på hver side. Bak sengene under skråtaket er det faktisk plass til mye. Kan nevne noe: snowboard og sko, listverk, mikrofonstativ!, "flaggstangen" vår, juletreduken i filt som må rulles og ikke brettes, solstoler, kofferter, osv osv :)


For å skjule alt som stues under og bak sengene har jeg sydd kappetrekk. Sydde de på for hånd, men hadde og vert fint med et slags knappesystem. Har foreløbig bare fått sydd til den ene sengen, så kansje den andre blir anderledes :)

Lager nå (nesten i skrivende stund) nytt dyne og putetrekk.
Det meste av tapeter, stoff osv var ting jeg allerede hadde. Et slags resteprosjekt :)
Så dynetrekket blir grønt (et stoff jeg allerede hadde) mønstret som på lakenet og kappen.
Det stoffet har jeg fått av en veninne som igjen hadde fått det av en nabo (?) tror jeg :)
Det hadde vert brukt til en slags kappe på en barneseng.




Har organisert, sortert og kastet masse! Utrolig hvor mye som bare blir stuet vekk uten igjen å bli brukt. Har en del poser til Fretex med alt fra rammer, gardinstenger, klær, julepynt, osv osv. Og hvilken fryd det er å ha orden i verktøyet! Nå er alt sortert og det er orden i "sysakene"! :)

Men det er fremdeles litt som gjenstår, ville bare dele det jeg har gjort til nå :)

Er plutselig tilbake med mer :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar