lørdag 12. juli 2014

Klatrestativ til min nye Klematis - DIY



Bilde lånt fra Google

For en stund siden kjøpte jeg meg min første Klematis, type "Jackmanii".
Det er en klatreblomst og har vakre blomster og vokser vistnok 3 meter på 3 år.  
Vi hadde alltid flere nydelige Klematiser hjemme hos Mamma og Pappa. 
Så jeg håper jeg får til å holde liv i den, og at den vokser seg stor og fin oppover husveggen vår.

Men for at den skal ha noe å gripe tak i mens den vokser trenger den noe å holde seg fast i. 
Derfor har jeg nå laget et klatrestativ av et gammelt vindu og litt hønsenetting.

Første steg var å fjerne glasset i vinduet, noe som var ganske gøy! 
Pakket det inn i et gammelt teppe og slo til med hammeren.


Andre steg , maling. 
Valgte hvitmaling for at vinduet ikke skulle skille seg sånn ut når det kommer på veggen. 
Blomstene som skal være i fokus :)


Så var det bare å feste hønsenettingenog få hengt den opp på veggen og la det vokse og gro :)



Gøy å se hvordan den snurrer seg fast til hønsenettingen.


Så nå springer jeg ut hver dag i spenning for å se om det er kommet noen blomster. 
Det er flere knopper på den nå, så det nærmer seg :) -håper jeg...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar